ÁNYK hitelesítési mód kiválasztása

A jól ismert Ügyfélkapus bejelentkezés 2025 január 15 napjával megszűnik. Szerepét az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP bejelentkezés veszi át.
Amennyibven még nem tette meg, mihamarabb igényeljen Ügyfélkapu+ vagy DÁP regisztrációt.
(Ügyfélkapu+ videó: https://mkvkok.hu/informacios-videok/2025-tol-megszunik-a-hagyomanyos-ugyfelkapu-hogyan-valts-ugyfelkapu-ra )
Az új hitelesítés módok következtében az ÁNYK programon is változtattak a készítői, és amennyiben a küldéssel problémába ütköznek, annak lehetséges oka ez az ÁNYK-s változtatás.

  • Ennek orvoslásához el kell indítani az ÁNYK programot, majd a Szervíz/Beállítás menüpontot kell választani.



  • Ezt követően a "Működés" fül "Felhasználói azonosítás" pontban ki kell választanunk, hogy rendelkezünk-e Ügyfélkapu+ regisztrációval. Amennyiben igen, akkor a 3. pontot a "Ügyfélkapu+ kétfaktoros hitelesítés használatával (KAÜ azonosítás háttrében történik)" kell választani.



  • Amennyiben nem, rendelkezünk Ügyfélkapu+ regisztrációval, akkor az 1. pontot a "KAÜ portál használatával (Ügyfélkapu,Elektronikus szem.ig,Telefonos azonosítás) pontot kell választanunk.



  • Beállítások véglegesítéséhez kattintson az "OK" gombra.


    Ezt követően a küldés során a képernyőn kapott utasáítások szerint kell eljárni.

    Felhívnánk kedves ügyfeleink figyelmét, hogy az ÁNYK, Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+, DÁP állami fejlesztésű, tőlünk független alkalmazások.

    Ezekkel kapcsolatos kérdésekben kapacitás és kompetencia hiányában sajnos nem áll módunkban segítséget nyújtani.

    Ezen programok használatával kapcsolatos problémáikkal, kérdéseikkel keressék a NAV infovonalat, a 1819 telefonszámon.